- Lördag

Under äldre stenåldern så började slaveri uppstå (eller ja, det expanderade) då fattiga jobbade för rika, utan lön och de fick dålig mat och så vidare. Även livegenskap som jag absolut inte tycker är bättre, det borde till och med ha varit tråkigare. Detta är sånt som alla redan vet. Under antiken blev det mer mörkhyade och vita. De mörkhyade fick de fattigas plats som mindre värda i samhället. Och så var det ju under en lång tid även då slavhandeln så gott som försvann.

Det finns fortfarande kvar, rasism och så vidare. Också i Sverige. Men vi åker till söder, fjärran länder, mot solen och steker på stranden tills vi blir bruna och randiga och grinar när vi flagnar. Alltså; mörka är snyggare och bättre. De tycker ju de flesta. Vi till och med solar solarium under vintern och får cancer. Hur kan rasism existera?

Ååhå, turkieet. Jag saknar.
Nu ska jag bädda ner mig med en påse godis och O.C.
Bye's.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0