- Fredag

Nu är jag tillbaka! Ingen värme, ingen sol, inget hav, ingen pool och inga turkar kommer jag leva bland längre. Nu är det Östersund igen med regn och (HerreminJesus) skola.

Turkiet i alla fall, var ett trevligt land. Vi var i Alanya på Kleopatra Princess Hotel. Maten var god den första dagen men efter sju dagar med bulgur och kyckling känner man kräkreflexerna. Jag och Maria levde på pringles. Vi kom till hotellet runt sju i fredags och då bar det av till Hamam där vi fick peeling och massage av en kvinna med raggarsträng. Jag måste medge att det var en aning obehagligt men oj så härligt. All skit for av och vi var redo för solen. De första dagarna gick sakta och livet lekte de sista dagarna gick på tok för fort och vi ville ha en vecka till. Vi var på båttur och såg delfiner (!) på två meters avstånd. Vi träffade två svenska flickor som bodde på vårat hotell (eller de tillhörande) från Luleå som hette Emma och Sofie, dessa umgicks vi med flitigt. Vi träffade också Anton, trevlig och förstående ung man, och andra Anton aka Thai, inga kommentarer. Vi träffade också ett gäng andra svenska pojkar från Ö-vik, jag minns inte ens hur många de var, de var svårt att hålla räkningen. Favoriter: Jonte och Max. De bodde också på hotellet. Sammanfattning: En av de bästa veckorna (med få undantag) och det blir mer av detta. Tack gode gud för att jag har ett jobb.

Toplista Turkiet 2008
1. Gammal herre (runt 70? eller) som såg ut att vara i tolfte månaden som gick runt i leopardspeedos 24/7.
2. Mexikanarn som gick runt i ett orange linne (samma hela veckan) och speedos. Ibland även hatt, vi var alltid berädda på att han någon dag skulle komma gåendes med allt hängandes fritt. Han satt vid baren och försökte få vänner.
3. Sista kvällen, den var bäst!
4. Devra, vår favorit... eh.. vad heter sån där som går runt och bär väskor osv? ja, ja, han var charmig men svettig.
5. Errol; en man som såg ut som en seriefigur han jobbade på hamamet på hotellet och kunde svenska.

Nu tar jag en bild av Jonte här men jag kan ju inte ha ett sånt där tråkigt inlägg utan bilder som ingen orkar läsa.

Svenska pojkar och Errol :)

Kommentarer
Postat av: maria

du glömde att berätta om markuslundgren killen. det ska jag göra i morogn. med lite effekter iform av bilder. mums!

2008-08-31 @ 21:01:38
URL: http://mariagrape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0