- Turkiet och annat gott

Jag skriver inte ofta, men nu blev det två på raken. Kom på att jag hade mer att berätta.

Det går bra med diabetesen. Jag kommer ihåg att jag ska ta sprutor och jag tänker hela tiden på att "det där kan inte jag äta", dock kan jag äta vad jag vill men det är jobbigt att hela tiden behöva räkna kolhydrater och tänka ut hur många enheter en speciell sak eller portion behöver. Jag har dessutom tre stycken blåmärken på magen. Inte vackert. Jag har nästan slutat ta blodprover i fingrarna, det blir nån gång ibland men jag får blåmärken där med.
Jag har kommit på en bra grej: inga kolhydrater på skolan. Jag vet att kroppen och hjärnan behöver kolhydrater och jag älskar bröd, mjölk, fil, potatis och allt sånt så jag kommer aldrig sluta helt som vissa tror men på skolan till lunch är det praktiskt att äta kötbullar med morötter och sås och skita i potatisen istället för att sitta med en spruta och flippra.

Jag var på bio i lördags också, med Linnea och Klas. Och Klas kompis Andreas. Sen gick vi på Subway och köpte kakor. Jag mindes tillbaka på gamla goda tiden då vi tre såg Click. Alla fällde vi några tårar. Den här gången blev det Män som hatar kvinnor vilket var en otroligt bra film, dock hemsk och vissa scener kunde jag verkligen inte titta på. Jag älskar att kunna säga att svenska filmer är rediga grejer, och det var den här. Som min favorit Ondskan.

Dessutom så ska jag, Lisa och Linnea till Turkiet den 8 augusti! :D Bokat och klart. Vad sjukt roligt vi kommer ha det där nere.



Jag ska jobba imorgon, första gången på omkring en månad. Det är så dags nu. Jag är inte sjukskriven längre vilket känns jobbigt för jag känner att jag börjar bli snuvig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0