- Tillbaka

Jag är tillbaka i lägenheten! Ett tag i alla fall. Men jag delar just nu med min syster vilket gör att det blir riktigt trångt i den här lilla ettan, men nån av oss kanske flyttar ut eller så får det gå som det går. Jag försöker bearbeta Joel sakta men säkert, fick ju en dunderidé när vi satt inne hos han i söndags och kollade på Beck: Eftersom att han bor ensam i en tvåa kan han byta lägenhet med mig och Carro! Det är ju vägg i vägg ;) Han var dock negativ till det hela. Då tyckte jag att jag kunde flytta in hos han istället, men det föll inte honom i smaken det heller. Ska försöka med min massiva övertalningsteknink.

Det är rätt bra ändå att jag bor med Carro för hon går och lägger sig 21.00 på kvällarna och då ska helst tvn vara av. Jag brukar gå och lägga mig runt tolv/ett nån gång. Men jag kanske för en gångs skull kan lära mig? Så jag slipper kliva upp 20 minuter innan bussen går varje dag. Igår hade jag dock inte lärt mig. Jag stängde av tvn efter project runway runt 23 då syrran redan somnat och tänkte sova men kunde inte, efter en timme bestämde jag mig för att läsa lite och tände sakta lampan; hon vaknade inte. Jag läste till ett men fick sedan en smärre hostattack. Eller egentligen var det bara en ynka hostning men hon vaknade i alla fall med ett ryck.

Carro: VAA?

Jag: eh, va?

Carro (sömningt): Vad var det som lät?

Jag: Jag hostade

Carro: Hostade du? Lägg dig och sov.


Sen somnade hon om och jag fortsatte att läsa. Efter tio minuter satte hon sig upp med ruffsigt hår och kisande ögon, långsammare den här gången.

Carro: Var det du som förde ett sånt oväsen?

Jag: Jag hostade för tio minuter sen.


Och då somnade hon om igen. Jag garvade i en halvtimme och försökte sen sova igen. Jag ska fråga om hon minns nåt av det där när hon kommer. Hon var nog inte helt och fullt vid medvetandet. Hon slutar om en kvart och då ska vi fika sen gå till badhuset och köpa årskort, sen blir det simning varje dag, hela dan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0